قوانین و مقررات

ماده ۱ – تعاریف و اصطلاحات

اصطلاحاتی که در این قوانین و مقررات به کار رفته است دارای معانی مشروح زیر است:

۱-۱ سرویس گیرنده: افرادی که در برنامۀ کاری وش به منظور درخواست کاروش ثبت‌نام کرده‌اند.

متصدی:افرادی که جهت شستشوی خودرو به محل اعزام می شوند.

2-۱ کاربر: شخصی است که با فناوری ارتباطی به اپلیکیشن کاری وش متصل و از خدمات نرم افزاری کاری وش بهرمند می‌شود.

3-۱ کاربران: درخواست کننده سرویس

4-۱ شرکت کاری وش: ارائه دهندۀ سرویس کاری وش

5-1 حساب کاربری: حسابی است که افراد برای استفاده از سرویس کاری وش در نرم‌افزار کاری وش ایجاد کرده‌اند.

6-1 اعتبار: مبلغی است که کاربران در حساب کاربری خود جهت استفاده از سرویس کاری وش دارند.

7-1 اطلاعات محرمانه: اطلاعاتی که توسط کاربران سرویس گیرنده و متصدی در اختیار کاری وش قرار داده می‌شود مانند شماره تماس، اقامتگاه، پست الکترونیکی و غیره.

ماده ۲ – حساب کاربری

۱-۲ کاربر با ثبت نام در کاری وش می‌پذیرد که قوانین و مقررات کاری وش را به صورت کامل مطالعه کرده و پذیرفته است. این قوانین ممکن است در طول زمان تغییر کند، استفادۀ مستمر کاربران از کاری وش به معنی پذیرش هرگونه تغییر در قوانین و مقررات آن است.

۲-۲ برای استفاده از کاری وش لازم است که هر کاربر یک حساب کاربری در کاری وش بسازد. تنها افرادی که بیش از ۱۸ سال سن و واجد اهلیت قانونی باشند می‌توانند اقدام به ساختن حساب کاربری در کاری وش کنند. برای استفاده از کاری وش کاربر باید نام، نام خانوادگی، آدرس پست الکترونیکی و شماره همراه خود را در نرم‌افزار کاری وش ثبت کنند.

۳-۲ کاربر می‌پذیرد اطلاعات خواسته شده را به صورت صحیح و به‌ روز در سرویس کاری وش وارد کند.

۴-۲ هر فرد تنها می‌تواند یک حساب کاربری به عنوان سرویس گیرنده در کاری وش داشته باشد.

۵-۲ مسئولیت همۀ فعالیت‌هایی که از طریق حساب کاربری اشخاص در کاری وش یا سایر خدمات مربوط به کاری وش انجام می‌شود به عهدۀ کاربر است.

۶-۲ مسئولیت حفظ امنیت اطلاعات حساب کاربری از جمله نام کاربری و رمز عبور به عهدۀ کاربر است. در صورت مفقود یا سرقت اطلاعات حساب کاربری، کاربر موظف است در اسرع وقت موضوع را به اطلاع شرکت برساند. بدیهی است تا زمانی که اطلاع‌رسانی به شرکت انجام نشده است مسئولیت همۀ فعالیت‌هایی که از طریق حساب کاربری مذکور انجام شده و می‌شود به عهدۀ کاربر خواهد بود.

۷-۲ کاربر حق ندارد به اشخاص حقیقی و حقوقی دیگر اجازه استفاده از حساب کاربری خود را بدهد یا حساب خود را به فرد یا شرکت دیگری منتقل کند.

۸-۲ در شرایط خاصی ممکن است از کاربر برای استفاده از سرویس، درخواست احراز هویت شود، در چنین شرایطی اگر کاربر اطلاعات کافی در اختیار شرکت قرار ندهد، شرکت می‌تواند حساب کاربری وی را مسدود کرده و از ارائۀ سرویس به کاربر خودداری کند.

ماده ۳ – استفاده از کاری وش

۱-۳ کاربران و متصدیان متعهد می‌شوند در حین استفاده از کاری وش از استعمال دخانیات امتناع کنند.

۲-۳ با استفاده از سرویس کاری وش کاربر می‌پذیرد که از کاری وش برای انجام هیچ فعالیت غیر‌قانونی طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران یا مخالف با عرف جامعه استفاده نکند. کاربر حق ندارد اشیاء غیر مجاز از جمله مشروبات الکلی، مواد مخدر، سلاح یا سایر اشیاء یا حیواناتی که طبق قانون جمهوری اسلامی ایران مجاز نیست در خودرو خود همراه داشته باشد.

3-۳ کاربر متعهد می‌شود هیچ‌گاه از سرویس کاری وش به صورتی که به کاری وش یا شرکای آن صدمه‌ای وارد کند استفاده نکند.

4-۳ کاربر می‌پذیرد که کاری وش ممکن است از ارسال SMS پیامک به عنوان راه ارتباطی شرکت با وی استفاده کند. کاربر می‌تواند درخواست کند که ارسال این پیام‌ها قطع شود اما می‌پذیرد که با انصراف از دریافت این پیام‌ها، ممکن است در استفاده از سرویس با مشکل مواجه شود.

5-۳ کاری وش ممکن است کدهایی به منظور هدیه به کاربر ارائه کند که با وارد کردن این کدها در برنامه، یا درصدی از هزینه شستشو کاسته یا درصدی از هزینه کارواش پس از آن به کاربر برگردانده ‌شود و یا مبلغ مشخصی به حساب کاربر در کارواش اضافه می‌شود.

6-۳ کاربر می‌پذیرد که اجازۀ انتقال یا فروش کد ها را به افراد دیگر ندارد. همچنین کاربر مجاز نیست این کدها را به صورت عمومی منتشر کند (حتی اگر کاری وش در فضاهای عمومی این کد ها را منتشر کرده باشد) مگر اینکه کاری وش رسماَ این اجازه را به آنها داده باشد.

7-۳ کاربر می‌پذیرد اعتباری که در حساب کاربری خود دارد مستقل از روش کسب آن (اگر در نتیجه افزایش اعتبار از طریق درگاه بانک باشد یا در نتیجه وارد کردن کدهای تخفیفی که کاری وش در اختیار آنها قرار می‌دهد یا هر روش دیگری) فقط برای استفاده از سرویس کاری وش قابل استفاده است و امکان دریافت این وجه را به صورت نقد ندارد.

8-۳ کاربر می‌پذیرد کدهایی که جهت افزایش اعتبار یا کاهش هزینه کارواش به آنها داده می‌شود ممکن است منقضی شوند. از آنجایی که کاری وش برای ارائه این کدها هزینه ای از کاربران دریافت نمی‌کند، این حق برای شرکت محفوظ است که مبلغ یا درصد تاثیر این کدها را حتی پس از انتشار آنها تغییر دهد یا در صورت لزوم آنها را باطل کند. همچنین درصورتی که شرکت تشخیص دهد که استفاده از این کد به دلیل خطای فنی یا تخلف صورت گرفته و یا غیر قانونی بوده است می‌تواند این کدها یا اعتباری که در نتیجۀ استفاده از آنها به حساب کاربر اضافه شده است را باطل یا حذف کند.

9-۳ مسئولیت تامین اینترنت و سخت‌افزار لازم و همچنین پرداخت هزینه‌های مربوط به آنها برای استفاده از سرویس کاری وش به عهدۀ کاربر است.

10-3 کاربر سرویس گیرنده قبل از ارسال درخواست کارواش تمام خودروی خود را چک کرده است و کاری وش هیچ گونه تعهدی نسبت به وسایل شخصی سرویس گیرنده در حین شستشو ندارد

11-3 کاربر متعهد می‌شود پس از اتمام شستشو از هیچ بخش از اطلاعاتی که در نتیجه استفاده از سرویس کاری وش، از سرویس گیرندگان یا متصدیان کسب کرده است هیچ‌گونه استفاده‌ای نکند. طبعاً ذخیره کردن اطلاعات سرویس گیرندگان یا متصدیان در دستگاه تلفن همراه یا به هر شیوۀ دیگر نیز مغایر با قوانین کاری وش خواهد بود. همچنین کاربر متعهد می‌شود در طول کارواش خودرو، فقط در شرایط ضروری از اطلاعاتی که از کاربران در سرویس کاری وش ارائه شده است استفاده کند. استفادۀ کاربر از این اطلاعات باید مطابق با عرف جامعه و قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد.

12-3 با استفاده از سرویس کاری وش کاربر می‌پذیرد که در حین شستشو، کاری وش را وسیله‌ای برای تبلیغات و بازاریابی کالاهای شخصی خود قرار ندهد و از هرگونه معرفی و عرضۀ محصولات شخصی و یا محصولات متعلق به دیگران خودداری کند.

13-3 کاربر می‌پذیرد که متن حریم شخصی کاری وش (در انتهای صفحه) را مطالعه کرده است و مورد قبول وی است.

14-3 کاربر می‌پذیرد که کاری وش کارواش درون شهری نیست بلکه تنها یک خدمات نرم‌افزاری است که ارتباط بین شرکت خدماتی کاری وش و سرویس گیرندگان را جهت توافق بر انجام یک شستشوی خودرو فراهم می‌کند. .

15-3 بهتر است برای امنیت بیشتر سرویس گیرنده، از ارائه سوییچ خود به متصدیان کاری وش، جهت جابه جا کردن خودرو و اقدامات دیگر پرهیز کند. زیرا کاری وش هیچ گونه مسئولیتی در مقابل خسارت وارده به خودروی سرویس گیرنده را پذیرا نمی باشد.

ماده ۴ – هزینه‌ها و پرداخت

۱-۴ کاربر می پذیرد امکان استرداد هزینه‌هایی که کاربر به کاری وش می‌پردازد وجود ندارد.

۲-۴ کاربر می‌پذیرد هزینۀ سرویس از طرف کاری وش مشخص می‌شود و پس از استفاده از آن اعتراضی نسبت به هزینۀ سرویس نمی‌تواند داشته باشد.

۳-۴ پرداخت هزینۀ سرویس فقط از طریق روش‌هایی که توسط کاری وش مشخص می‌شود، می تواند صورت گیرد. این روش‌ها عبارتند از پرداخت اعتباری از داخل برنامۀ موبایل، پرداخت اینترنتی برای افزایش اعتبار و پرداخت نقدی به متصدی.

۵-۴ کاربر می‌پذیرد که باید هزینۀ کارواش را مستقل از هر گونه مشکلی که ممکن است در برنامه کارواش جهت پرداخت آنلاین به وجود بیاید به شرکت پرداخت کند. در صورتی که به دلیل مشکلی در برنامه کاری وش یا مشکلات ارتباطی از جمله اینترنت و شبکۀ تلفن همراه امکان پرداخت از طریق اپلیکیشن فراهم نشود سرویس گیرنده همچنان موظف به پرداخت هزینه کارواش خواهد بود. در این شرایط پرداخت هزینه ممکن است با هماهنگی سرویس گیرنده با دفتر شرکت کاری وش یا روش‌های دیگر صورت پذیرد. در صورتی که سرویس گیرنده به هر دلیلی از جمله مشکلات اپلیکیشن پرداخت را انجام نداده باشد، شرکت حق دارد مبلغ کارواش را از اعتبار کاربر در کاری وش کسر کند.

ماده ۶ – مسئولیت کاربران

۱-۶ مسئولیت همۀ اقدامات و افعال کاربران متصدی و سرویس گیرنده که ناشی از عدم رعایت قوانین موضوعه جمهوری اسلامی ایران از جمله قانون مجازات اسلامی (ارتکاب جرم در هنگام کارواش) و قوانین مدنی (ورود خسارت به اموال کاربر) باشد، برعهدۀ شخص متخلف بوده و کاری وش هیچ گونه مسئولیتی در قبال اعمال و افعال فوق نداشته و نخواهد داشت و کاری وش می‌تواند ضمن غیر فعال کردن متخلف، از طریق مراجع صالح اقدامات قانونی را علیه نامبرده نسبت به احقاق حقوق قانونی کاری وش بعمل آورد.

۲-۶ هر گونه اقدامی از سوی کاربران که منجر به ورود خسارت به شهرت تجاری، نام و اعتبار کاری وش شود تخلف از شرایط قراردادی و قانونی تلقی و کاری وش حق غیر فعال نمودن کاربر و اقدام قانونی علیه وی را جهت مطالبه خسارت و احقاق حقوق قانونی خود خواهد داشت.

۳-۶ کاربر متصدی متعهد می‌شود تنها از علایم و اقلام سازمانی استفاده کند که توسط کاری وش تهیه و در اختیار او گذاشته شده است (برچسب شیشه و خوش بو کنندۀ هوا با برند کاری وش) و مسئولیت استفاده از اقلام و علایمی که سبب ایجاد مشابهت و یا ایجاد اشتباه برای کاربران سرویس گیرنده و یا سایر اشخاص اعم از حقیقی و یا حقوقی کند بر عهدۀ کاربر بوده و در صورت لزوم کاری وش به قطع سرویس با نامبرده و پیگیری قانونی اقدام خواهد نمود و شخص متخلف مکلف به جبران خسارات وارده به کاری وش خواهد بود.

4-6 بعد از درخواست سرویس گیرنده، متصدی ضمن رسیدن به موقع به محل مورد نظر، صرفاً وظیفه شستشوی خودرو به نحو احسن را دارد و در قبال درخواست جدید از سمت سرویس گیرنده، هیچ گونه مسئولیتی را عهده دار نیست.

ماده ۷ – شرایط بار و وسائل همراه سرویس گیرنده بشرح زیر است:

وسایلی که سرویس گیرنده نباید به همراه داشته باشد عبارت است از مواد منفجره، محترقه، مواد سمی، اسیدی، بیماری زا و بد بو، مایعات و جامدات اتش زا و سوختی، مواد و وسایل رادیواکتیو بارهای حجیم مانند بسته های بزرگ.

ماده ۸ – موارد فنی

۱-۸ کاربر حق ندارد هیچگونه تلاشی در جهت استخراج سورس کد (Source Code) نرم‌افزارهای کاری وش شامل دیکامپایل(Decompile) ، مهندسی معکوس(Reverse Engineering) یا فعالیتهای مشابه انجام دهد، مگر اینکه اجازۀ چنین کاری به صورت قانونی صادر شده باشد.

۲-۸ کاربر مجاز نیست با استفاده از روشهای Framing یا Mirroring یا روشهای دیگر نسخۀ دیگری از سرویس کاری وش را روی سرورهای دیگر ارائه کند. همچنین کاربر مجاز نیست در نرم‌افزار کاری وش یا در روش ارائۀ سرویس کاری وش تغییر یا اخلالی ایجاد کند.

۳-۸ کاربر حق ندارد برنامه یا اسکریپتی با هدف ایندکس گذاری (Indexing)، مطالعه یا هر گونه فعالیت داده‌کاوی روی سرویس اجرا کند.

۴-۸ کاربر حق ندارد هیچ فعالیتی در راستای حصول دسترسی غیرقانونی و غیر متداول به هیچ بخش سرویس کاری وش یا سرویس های مرتبط با کاری وش انجام دهد.

ماده ۹ – محتوای تولید شده توسط کاربران

کاری وش ممکن است گاهی به کاربران اجازه دهد که در وب سایت، برنامه موبایل و یا سایر بخش‌های این سرویس عکس، متن، فایل صوتی، فایل تصویری یا فایل‌های مشابه منتشر کنند. مالکیت هر مطلب (شامل متن، عکس، فایل صوتی، فایل تصویری و …) که به این شکل در سرویس ثبت شود همچنان متعلق به کاربران خواهد بود اما با ثبت آنها در سرویس‌های مرتبط به کاری وش کاربران این حق را به کاری وش میدهند که آنها را در هر مکان و هر زمانی به صورت دیجیتال یا چاپی برای هر نوع کاربردی منتشر کند. همچنین کاری وش مجاز است حق انتشار این مطالب را به اشخاص یا شرکت‌های دیگر منتقل کند.

ماده ۱۰ – قطع سرویس

کاری وش در شرایطی که به هر دلیل به این نتیجه برسد حضور یک کاربر (متصدی یا سرویس گیرنده) میتواند برای شرکت یا سایر متصدیان و مخاطبان سرویس گیرنده خطرناک باشد یا مطلوب نباشد حق حذف دسترسی کاربر مذکور به سرویس کاری وش را دارد.

ماده ۱۱ – توافق از راه دور

۱-۱۱ کاربر توافق میکند جهت مبادلۀ آسان اطلاعات، همۀ تغییرات و الحاقیه‌های قوانین و مقررات حاضر اعم از تغییر و اضافه کردن شروط آن، ارسال اخطاریه و ابلاغیه‌های مربوط به کاری وش ، از طریق سیستم رایانه‌ای کاری وش بعمل آید و کاربر ضمن پذیرش اطلاع از شرط و روند اجرایی آن موافقت خود را نسبت به اعمال شرط مذکور اعلام میکند.

۲-۱۱ مسئولیت حفظ و حراست از حساب کاربر برعهدۀ کاربر بوده و کاربر ضمن پذیرش این مسئولیت، همۀ داده پیام‌های صادره از طریق حساب کاربری مذکور را منتسب به خود دانسته و هرگونه ادعایی نسبت به انکار، تردید و جعل داده پیام‌های ارسال شده از ناحیۀ نامبرده غیر قابل استماع و مردود است.

۳-۱۱ کاربر می پذیرد هر گونه رویه، اشکال، عبارات مبین تائید و اعلام قبولی و تصدیق داده پیامهای صادره از طرف کاری وش به منزله امضا الکترونیکی و قبولی محسوب میشود و هر گونه ادعائی نسبت به امضا و قبولی مذکور غیر قابل استماع و مردود است.

۴-۱۱ کاربر با عضویت در سرویس کاری وش قصد و اراده خود را نسبت به پذیرش انعقاد هرگونه اقدام و عمل حقوقی از جمله عقود و معاملات از راه دور و از طریق سیستم رایانه‌ای و الکترونیکی اعلام میکند.

ماده 10 – قوانین خدمات کارشناسی خودرو

به پیشنهاد کاری وش:

خودرو تا زمان شماره گذاری به پارکینگ عمومی یا محل مورد اطمینان طرفین منتقل گردد.
هیچگاه خودرویی که ایراد فنی کلی دارد را به امید رفع ایراد خریداری نکنید.
حتما پیش از ثبت سند در دفترخانه اقدام به تعویض پلاک نمایید.

به پیشنهاد کاری وش:

خودرو تا زمان شماره گذاری به پارکینگ عمومی یا محل مورد اطمینان طرفین منتقل گردد.
هیچگاه خودرویی که ایراد فنی کلی دارد را به امید رفع ایراد خریداری نکنید.
حتما پیش از ثبت سند در دفترخانه اقدام به تعویض پلاک نمایید.

شرایط کاری کاری وش:

این برگه تنها جهت اطلاع متقاضی از وضعیت سلامت خودرو و بابت مشاوره در امر خرید و فروش خودرو ارائه می شود و فاقد هرگونه اعتبار حقوقی و قانونی است.
قیمت خودرو و هزینه های مرتبط با رفع ایرادات، به صورت تجربی و تقریبی توسط کارشناس تخمین زده می شود و پیش از انجام تعمیرات، نمی توان هزینه دقیق را برآورد کرد.
به دلیل بروز خطا در تشخیص کیلومتر توسط دستگاه دیاگ، کارکرد خودرو تنها با اتکا به تجربه کارشناس به صورت تقریبی اعلام می شود. تعیین کیلومتر دقیق تنها از طریق سابقه خودرو در نمایندگی قابل استعلام خواهد بود.
پس از کارشناسی خودرو و پیش از انجام مراحل قانونی نقل و انتقال، خودرو را به نمایندگی مجاز منتقل کرده تا بابت استعلام سوابق خودرو، بازدید قسمتهای زیرین خودرو توسط جک یا چال، تایید میزان کیلومتر خودرو، برآورد هزینه تعمیرات احتمالی و …. اقدامات لازم صورت پذیرد.
اثبات اشتباه کارشناس کاری وش در کارشناسی تنها با سه شرط امکان پذیر خواهد بود:
هیچ یک از مراحل نقل و انتقال خودرو (حتی پرداخت بیعانه) انجام نشده باشد.
کمتر از مدت زمان بیست و چهار ساعت از زمان کارشناسی گذشته باشد.
برگه کارشناسی نمایندگی مجاز با مهر و سربرگ ارائه شود.
در صورت رعایت همزمان هر سه شرط مذکور، هزینه کارشناسی عودت داده خواهد شد. در غیر این صورت خسارتهای احتمالی وارده مانند جریمه فسخ معامله، افت قیمت خودرو، هزینه تعمیرات، هزینه تعویض پلاک یا انتقال سند و …. به عهده کاری وش نخواهد بود.
در صورتی که در حین کارشناسی خودرو، خسارتی از طرف کارشناس به خودرو وارد شود و یا اثبات شود که کارشناس اشتباه یا قصوری در تشخیص خود داشته است، پرداخت کلیه خسارتهای وارده بر عهده شخص کارشناس خواهد بود.
کارشناس کاری وش فقط عملکرد سیستمهای فنی و آپشنها را ارزیابی می کند و بابت بررسی مواردی از قبیل فول بودن یا نیمه فول بودن آپشنها، وجود قطعات یا لوازم استوک (دست دوم) بجای قطعات اصلی و … تعهدی ندارد.
کارشناس کاری وش در قبال مشکلاتی که قابل رویت نمی باشد مسئولیتی ندارد مانند: وجود مواد غیر استاندارد در روغن موتور یا گیربکس، وجود ایراد در زیر شاسی، وجود ایراد در کفی صندوق هایی که کفپوش آنها پیچ یا پرچ شده است، وجود مشکل در قسمتهایی از خودرو که در دید کارشناس نمی باشد و ….
اصولا سپرها و رکابهای خودرو جزء بدنه خودرو محسوب نشده و رنگ شدگی یا تعویض آنها تاثیری در قیمت خودرو ندارد. لذا در صورتی که آسیب در این بخشها توسط کارشناس اظهار نشود دلیلی بر وجود نقص در کارشناسی نمی باشد.
تست رانندگی فقط با اجازه فروشنده و در صورتی که به تشخیص کارشناس، شرایط از جهت زمان و مکان مساعد باشد انجام خواهد گرفت. لذا در صورتیکه تست رانندگی انجام نشود، وجود مشکلات مربوطه مانند مشکل در قسمتهای جلوبندی، ترمز، فرمان، کلاچ، گیربکس و …. بر عهده کارشناس نخواهد بود.
در صورتی که در حین تست رانندگی ، خسارتی از طرف کارشناس به خودرو وارد شود ، پرداخت کلیه خسارتهای وارده بر عهده شخص کارشناس خواهد بود. کارشناسان کاری وش مجوز تست رانندگی ندارند و اگر تست رانندگی انجام گیرد خسارت وارد شده بر عهده فروشنده و خریدار و کارشناس می باشد.
در تست رانندگی، خودرو حداکثر تا دنده سه و حداکثر تا سرعت پنجاه کیلومتر بر ساعت رانده می شود. لذا کارشناس در قبال مشکلاتی که در دنده های بالاتر و یا در سرعت بالاتر خودرو وجود داشته باشد مسئولیتی نخواهد داشت.
ماده 11 – قوانین سرویس دوره ای

1- قبل از هرگونه ثبت سفارش با همكاران ما تماس گرفته و مشورت‌هاي لازم را دريافت نمائيد، پس از ثبت سفارش، لغو سفارش ممكن نيست.

2- قطعات و لوازم يدكي ارائه شده توسط سرويس‌هاي کاری وش از شركت‌هاي معتبر و واردكنندگان رسمي خريداري شده و به مشتريان عرضه مي‌شود. مسئوليت مربوط به قيمت و خدمات پس از فروش محصول، به عهده فروشندگان است.

3- در زمان حضور سرويس‌كار و ارائه خدمت هرگونه سئوال يا شكايت خود درباره كيفيت و اصل بودن محصول و قطعه را اعلام كنيد. در صورت ترك سرويس‌كار از محل، کاری وش مسئوليتي در قبال محصولات استفاده شده در ارائه خدمات ندارد.

4- قبل از ترک سفیر ( سرویس کار ) خودرو را چک نمایید زیرا پس از ترک مشکلات فنی پیش آمده قابل بررسی نیست و کاری وش مسئولیتی در مورد این موضوع ندارد

5- براي رفع هرگونه مشكلي در ابتدا با کاری وش تماس بگيريد، در غير اينصورت مسئوليتي متوجه شركت نمي‌باشد.

دانلود اپلیکیشن کاری وش